דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללים למניעת נטישת לקוחות 

מאת    [ 11/03/2010 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 3601 פעמים ]



ברוב המקרים הסיבה לנטישת לקוחות אינה המחיר, המוצר , הרמה המקצועית שלנו או מעבר דירה . הלקוחות עוזבים אותנו פשוט כי לא התאמצנו מספיק לשמור עליהם.

מחקרים שנעשו ע"י האיגוד האמריקאי לאיכות ( (AMERICAN SOCIETY OF QUALITY העלו כי 68% מהלקוחות מפסיקים לעשות איתנו עסקים בגלל יחס אדיש מצידנו או מצד העובדים שלנו.

 לפני מספר שנים החלפתי רופא שיניים רק בגלל העובדה שלמרות שהבטיח להזכיר לי בחלוף חצי שנה להגיע לביקורת, לא עשה זאת. כאשר שמתי לב לאחר כשנה שלא קיבלתי שום תזכורת ואיש לא בדק מה קורה איתי, הנחתי כי כנראה שאינני חשובה מספיק לאותה מרפאה, ועברתי לרופא אחר.

גם אם קיימת נטישת לקוחות בעסק שלכם, ניתן בקלות רבה ובהשקעה קטנה לשנות את הסטטיסטיקה.

איך תגרמו ללקוחות להרגיש רצויים?


    • אל תיקחו את הלקוח כמובן מאליו - עשו הכל כדי לגרום לו להיות מרוצה.

 


    • הראו נכונות לעזור - על כל הצוות להפגין,כל הזמן וכלפי כל אחד,נכונות לעזור ולפתור בעיות. על הלקוח להרגיש שאתה והעובדים שלך נמצאים שם בשבילו.

 


    • גלו התלהבות- אנשים אוהבים לעשות עסקים עם בעלי מקצוע שאוהבים את מה שהם עושים. לעולם אל תשתף את לקוחותיך בתוכניות הפרישה שלך, בעייפות המקצועית שלך או במריבות שלך עם העובדים או עם הבוס. שדר התלהבות תמידית מהעשייה שלך ותסחוף לקוחות.

 


    • התמקדו בלקוח - הלקוח הוא החמצן של העסק, ועליו להרגיש כמה הוא חשוב. כשאתה משוחח עם לקוח, התמקד בו. בלי שיחות טלפון במקביל, בלי פעולות נוספות, ואם אתה נאלץ להפסיק את הטיפול בו בשל צורך דחוף, התנצל בכנות ותן לו להרגיש שאתה באמת מצטער.

 


    • חיזור עדין - עסקים רבים פוחדים להראות טרחנים ונזקקים ולכן נמנעים מליצור קשר עם הלקוח. הימנעות מקשר היא בדיוק אותה אדישות שמרגיש הלקוח. חשוב למצוא את האיזון הנכון בין נדנוד לבין שימור קשר, בין פעולות מכירה אגרסיביות לפעולות תזכורת עדינות.

 


    • קיום הבטחות - אם הבטחת ללקוח משהו, עמוד בהבטחה! כאשר עובד מבטיח משהו ללקוח, דאג לביצוע ההבטחה,גם אם אתה היית נוהג אחרת, וגם אם אתה בטוח שהדבר אינו משתלם.

 


    • טפלו היטב בלקוחות מתלוננים - טיפול לא מקצועי בלקוח שאינו מרוצה מחזק את תחושת חוסר האכפתיות והאדישות ללקוח. הלקוח צריך לקבל הרגשה שתעשה הכל כולל הכל כדי לשפר את הרגשתו ולתת מענה מקצועי לתלונתו.

 


    •  תנו ללקוח יותר ממה שהוא מצפה- הבטיחו לו פחות, ותנו יותר. דאגו להפתיע את הלקוח והוא יוקיר לכם תודה.



(המאמר התפרסם לראשונה בבלוג "שירות קשוב")

בוגרת לימודי פסיכולוגיה (אוניברסיטת ת"א) ולימודי תעודה במינהל עסקים (אוניברסיטת בר אילן), עוסקת בשירות ללקוח מזה כ 20 שנה, ובייעוץ והדרכה לשיווק ושירות שנים רבות. מאמינה כי שירות קשוב ומקצועי הוא המפתח ליצירת לקוחות קבועים ונאמנים, מאמינה כי ניתן להפוך כמעט כל לקוח מתלונן ללקוח מרוצה יודעת ובטוחה כי עסקים שיטמיעו את השיטה ל"שירות קשוב" וישימו את הלקוח בראש מעיניהם יראו את השינוי בתוצאות העסקיות. לפרטים נוספים: יפעת ברעם - שירות קשוב 052-8629692




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב